Analogue Game Design – WS15/16
The development process / der Entwicklungsprozess:
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5,000 years before the informatic revolution initiated the ever-growing tsunami wave of videogames, humans in the regions of Fertile Crescent were gathering to play board games. The inner dynamic principles of those ancient games are the same that continue to attract players to this day. Reason for this is that gameplay is deeply rooted in the human nature.
The goal of the course Analogue Game Design is to research the core game mechanics of important board, card and dice games, both classic and contemporary, and to creatively implement this insight in development of own game projects.
Students will acquire the knowledge for Concepting, Design, Development and Presentation of their games. At the end of the course the game-concepts and prototypes could be elaborated.
5.000 Jahre vor der Informatikrevolution, die eine ständig wachsende Tsunamiwelle von Videospielen ausgelöst hat, hatten sich die Menschen im Gebiet des Fruchtbaren Halbmonds getroffen, um Brettspiele zu spielen. Die inneren dynamischen Prinzipien dieser alten Spiele sind dieselben, die bis heute Spieler anlocken. Das Spielen ist in der menschlichen Natur tief verwurzelt.
Das Ziel des Kurses Analogue Game Design ist, den Kern der Spielmechanik der wichtigen (klassischen und zeitgenössischen) Brett-, Karten- und Würfelspiele zu recherchieren und diese Erkenntnisse in die Entwicklung von eigenen Spielprojekten kreativ zu umsetzen. Die Studierenden erwerben das Wissen für die Konzeption, Design, Entwicklung und Präsentation ihrer Spiele. Im Rahmen des Workshops werden Spielkonzepte und Prototypen erarbeitet.
Lecturer / Dozent: Vladimir Isailovic